שיפוץ בית בקיבוץ – החלפת גג

רוב הבתים בקיבוץ נבנו בשנות החמישים, השישים והשבעים של המאה הקודמת ולא עברו מאז שדרוג וברוב המקרים גם ללא תחזוקה משמרת, הבית נשאר ישן ולא מתוחזק, מערכת האינסטלציה ומערכות החשמל, והחמור מכל - הגג נשאר גג אסבסט שיצא כבר מזמן מחוץ לחוק. לכן, אם ברשותכם בית כזה - קחו בחשבון החלפה של הגג.

זה תמיד יוחלף לגג רעפים או גג דמוי רעפים מאחר שנדרש גג קל (גג בטון – לא אפשרי על מבנה קיים אלא תוספת של יציקת יסודות ועמודים בתוך הבית ובהיקפו), וגם בואו נודה שגג רעפים מתאים למבנים האלה ולסגנון הכפרי בכלל. העלות של החלפת הגג היא כ-300 ש"ח למ"ר, כלומר בבית של 100 מטר העלות המסתכמת היא 30,000 ₪ לגג פשוט, הכוונה לדו או 4 שיפועי בתוואי הקיים, אך בשינוי שיפוע, היות ושיפוע האסבסט היה נמוך משיפוע גג הרעפים שנדרש היום בחוק ועומד על 40%. אם מתחילים לשנות את שיפועי הגג , מוסיפים קורות עץ דקורטיביות או חלל כפול ,ניתן להגיע גם ל-600 ₪ למטר מרובע.

כלומר מדובר בהוצאה שאינה גדולה, יחסית , ותורמת גם לבידוד המבנה ולשדרוג משמעותי באיכות המבנה וגם להגנה מדליפות ולאסטטיקה של הבית.

זה נכון לכל מבנה, ובמיוחד נכון אם מוסיפים תוספת בניה חדשה למבנה קיבוץ ישן, ומאחדים גג אחד על כל המבנה- מקבלים מראה של וילה כפרית ולא של טלאי על טלאי. שימו לב, נקודה חשובה מאוד – פירוק האסבסט עד 50 מ"ר אינו דורש את אישור המשרד להגנת הסביבה, אלא טיפול של קבלן אסבסט מורשה, אולם מעל 50 מ"ר נדרש אישור מיוחד, ובכל מקרה נדרשת זהירות רבה ועמידה בנהלים של פינוי האסבסט, מצרפת לכם קישור לאתר של המשרד להגנת איכות הסביבה לפרטים נוספים >>>

אם מחליטים שמחליפים אז מה מומלץ

אם כבר מחליפים את הגג – מומלץ מאוד לעשות הכנה לעליית גג- כלומר להגביה את הקירות הקיימים ולהוסיף קורות פלדה כהכנה לעליית גג בעתיד. מדובר על השקעה של כ-30,000 ₪ בעבור כ- 30 מ"ר אופציונאלי, כלומר אם בעתיד תרצו להרחיב את הבית, תוכלו להוסיף מדרגות, רצפת גלריה, מזגן, חלונות ועבודות גבס ותרוויחו 30 מ"ר נוספים בבית בדרך כלל גם בלי צורך בהיתר (אם נלקח בחשבון בהיתר של השיפוץ חישוב שטח ההכנה לגלריה). המשמעות של זה היא חיסכון של מאות אלפי שקלים בהגדלה עתידית של הבית, בעתיד אם תרצו להרחיב את ביתכם ב30 מ"ר נוספים תזדקקו להיתר חדש, בזבוז שטח חצר יקר ובניה שתסתכם בכמה מאות אלפי שקלים, וביננו מי אינו זקוק ליחידת הורים מפנקת או חדר פרטי למתבגר ?

כמה דגשים שכדאי לקחת בחשבון:

1.להגביה את הקירות ההיקפיים כך תרוויחו תקרה גבוהה יותר, תחושה של בית גדול

יותר וכמובן אסטטיקה.

2. ליצור הכנה לעליית גג באמצעות קורות פלדה והכנה למיקום מדרגות, אל תשכחו להתייעץ עם מהנדס בניין לגבי הנושא הזה.

3. להוסיף בידוד איכותי וטוב מתחת לרעפים ועל גבי התקרה הפנימית עמ"נ לחסוך אנרגיה ולמנוע העברת חום לאזור הבית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *